کد خبر 974699
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
محمد عبدالسلام

سخنگوی انصارالله یمن نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی را «مزدور» خواند و گفت که این نیروها از عربستان سعودی و اماراتی که در یمن گرفتار شده، کمک می‌خواهند.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده این کشور در مذاکرات صلح، «نیروهای مزدور» را بازیچه دست متجاوزان خواند.

او شنبه (۲۲ تیر) در حساب توییتری خود نوشت که «حملات خارجی آشکاری که امروز یمن در معرض آن قرار گرفته، مزدوران را از هر جایگاه رهبری‌ای که در توهم آن به سر می‌برند، محروم می‌کند».

بیشتر بخوانید:

تبعات خروج نظامیان امارات از یمن برای عربستان

روزنامه فرانسوی: ولی‌عهد سعودی نگران آبروی خود در یمن است

عبدالسلام با بیان اینکه «این مزدوران تنها بازیچه‌هایی هستند که فرمان‌ می‌گیرند تا فرمان برانند»، گفت که متجاوزان به یمن امروز نیاز به کسی دارند که آن‌ها را از «نابودی» رها کند.

سخنگوی انصارالله گفت: «نهایت سادگی و [حماقت] آن‌ها در این است که آن‌ها از کشورهای متجاوز می‌خواهند که به آن‌ها بیشتر کمک کنند. این در حالی است که خود این کشورها به کسی نیاز دارند که دست آن‌ها را گرفته و آن‌ها را باتلاق مرگ و نابودی رها کند».

طی یکی دو هفته اخیر گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه امارات به دنبال کاهش حضور نظامی خود در یمن است و مقامات امارات نیز به این کاهش حضور اذعان کردند و مدعی شدند که این مسئله بیشتر به تحولات منطقه خلیج فارس برمی‌گردد.

روزنامه الاخبار لبنان هفته گذشته نوشت که امارات متحده عربی که از سال ۹۴ در کنار عربستان سعودی در جنگ علیه یمن مشارکت دارد، برای خروج آبرومندانه از این جنگ دست‌نیاز به سوی تهران دراز کرده است. 

در همین ارتباط هم برخی منابع خبری گزارش دادند که عربستان سعودی از اینکه امارات این کشور را در یمن تنها بگذارد نگران و سردرگم است.

از سوی دیگر «مجتهد»، فعال توییتری و افشاگر اسرار داخلی خاندان سعودی امروز (شنبه) نوشت که «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی که نقش کلید در حمله به یمن داشته، اخیرا به انصارالله این کشور پیامی داده با این مضمون که حاضر است شمال یمن را به آن‌ها واگذار کند ولی آن‌ها در مقابل باید با جنوب یمن که تحت سیطره آن‌ها است، کاری نداشته باشند.

جواب انصارالله یمن این بود که ائتلاف متجاوز به یمن باید همه خاک این کشور را ترک کرده و حتی بابت جنگ چهار ساله‌اش علیه یمن باید غرامت بپردازد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس